2015/02/25

Scrapbook album házilag

Már régóta szerettem volna albumot készíteni de valahogy mindig kerültem a témát ezbiztosnehézlenne gondolattal. Aztán 2 hete valahogy magától született egy albumom, nem volt megtervezve, kitalálva, csakúgy lett és mégis jó lett. Ezért aztán készítettem egy leírást hátha más is kedvet kap :)

Hozzávalók:

Karton (én egy borítékot használtam, de egy kartondoboz oldala is megteszi)
Szegecs és hozzávaló eszközök
Dekortapasz
Hobbiragasztó (PVA ragasztó)
Olló

Elkészítés:

Még mielőtt bármit elkezdenél azt döntsd el mekkora albumot szeretnél. Én a gyári 6x6os papírokból szoktam újabban scrapbook lapot csinálni ezért az albumot is ehhez készítettem. A kartont ennek megfelelően vágtam ki úgy, hogy kicsit széltében és hosszában is nagyobb legyen, mint maguk a lapok. A vastagságnál azt vettem figyelembe, hogy a nyitható fémgyűrűm átmérőjénél nagyobb legyen (2.5 cm-s gyűrűhöz készítettem egy 3.5 cm vastag albumot).


1. Vágd méretre az albumot (az enyémnek eleje, háta és 2 oldala van a fönti képen látható módon, de egyszerűbb könyvszerűen csinálni: eleje, háta, oldala).
2. Miután a kartont méretre vágtad, vágj ki úgy egy darab textilt, hogy a kartonlapodnál 1 cm-vel lógjon túl minden oldalon. A textilt a hobbiragasztóval kell majd felapplikálni. 
Érdemes apránként, csíkonként haladni: vigyél fel egy kis ragasztót és ecsettel egyenletesen oszlasd el. Simítsd el rajta a textilt. Vigyél fel újabb adag ragasztót, stb., stb.
3. Miután a textilt felragasztottad, a sarkoknál vág le a képen látható módon és hajtsd vissza (PVA ragasztó a karton szélére, eloszlatás ecsettel és textil ráragasztása).

Régi könyvespolcból konyhai polcos elem
1
A kedvenc sarok
Teák és szakácskönyvek
3
4. Elkészült hát az album külseje ideje kidíszíteni a belsejét. Én ezt scrapbook lapokkal oldottam meg, egyszerűen úgy, hogy minden egységnek (előlap, hátlap, oldallapok, zárólap) megfelelő nagyságú papirt vágtam ki, PVA ragasztóval felragasztottam, és a hajtásoknál dekortapasszal díszítettem (ez egyben védelmet is nyújt majd az album használata közben).
5. Jöhet az oldallap szegecselése (ide kerül majd be a fémgyűrű, ezért mindenképp nézd meg előtte milyen távolságra legyenek a lyukak ahhoz, hogy a gyűrűd kényelmesen beleférjen, de ne lógjon ki nagyon az albumból).
6. Ezzel tulajdonképpen kész is vagy, helyezd be a gyűrűket a helyükre éééssss


Régi könyvespolcból konyhai polcos elem
4
A kedvenc sarok
Teák és szakácskönyvek
6
Jöhet a díszítés :)


Régi könyvespolcból konyhai polcos elem

A kedvenc sarok

Teák és szakácskönyvek

Illetve ami még ennél is szórakoztatóbb, az album feltöltése!


Régi könyvespolcból konyhai polcos elem

A kedvenc sarok

Teák és szakácskönyvek

***
Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebook-on ahol elsőként értesülhetsz az újabb projektekről, nyereményjátékokról és mindenről ami fontos :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése