2014/08/18

Csináld magad dekorgomb nyaklánc

Emlékeztek még az előző nyaklánc készítős blogbejegyzésre? Nos íme a folytatás, avagy mi van akkor ha nincs időnk a gombbehúzással szórakozni vagy csak szimplán nem találunk az ízlésünknek megfeleő textilt. Hát kérem szépen ilyenkor jönnek a dekorgombok. Igen jól értettétek dekorgombok...azok a kis cukiságok amiket scrapbookozáshoz használunk. 



Én a Scrapfellow-nál találkoztam velük először, és szerelem volt első látásra (csak akkor még nem tudtam, mit fogok belőlük csinálni). Ezek a gombok kb. 24 mm átmérőjűek ezért arra a következtetésre jutottam hosszas gyönyörködés utána, hogy tökéletesen alkalmasak medálok elkészítésére. Ráadásul a kivitelezés lehetőségei határtalanok. 

A legfontosabb hozzávalók:
-dekorgomb
-valamilyen erős ragasztó, én Alexandra ékszerragasztóját használom mindenhez
-medáltartó vagy medálalap
Ha kicsit komolyabb nyakláncot szeretnétek:
-köztes medál
-szerelőkarika
-további díszítő elemek (pl. gyöngyök, charmok)
Kezdjük a legegyszerűbb módszerrel: fogunk egy medáltartót, ráragasztjuk a kiválasztott dekorgombot és kész. És ez nemcsak gyors, olcsó is :)
De aztán persze választhatunk kicsit igényesebb megoldást is és ragaszthatjuk a dekorgombunkat medálalapba. A scrapfellow dekorgombok méretüknél fogva gyönyörűen mutatnak 25 mm átmérőjű alapba helyezve.
És ha már beindult a fantáziánk a sok dekorgomb láttán jöhetnek az igazán egzotikus darabok. 1-2 plusz kiegészítővel ugyanis már nagyon komoly kis cukiságok készíthetőek :) 

Én például baglyos nyakláncot csináltam 
-20 mm-es medálappal, 
-baglyos dekorgombbal és 
-baglyos medállal. 
Továbbá szükségem volt még 
-1 db szerelőkarikára és 
-1 fogóra. 
A szerelőkarikával a medál alapot és a medált összekötöttem, majd a dekorgombot ráragasztottam a medálalapra. Mivel a dekorgomb hátúlja kicsit beljebb van mint a pereme a 20 mm-es alapom pont belement és a végeredmény nagyon szépen mutat.



Aztán persze ha már a scrapbook alapoknál tartunk nem csak a dekorgombok használhatóak ékszerkészítéshez de erről majd máskor mesélek :)






2 megjegyzés:

  1. Nagyon klasszak a dekorgomb ékszerek! Köszönöm a linkelést is, és hogy ilyen szépségek készültek a gombocskáinkból <3

    VálaszTörlés